Ramazan och värmesystem

Utomhustemperaturen blir allt lägre och inomhustemperaturen följer av naturliga skäl efter - om man inte sätter igång elementen vill säga. Mitt vattenburna system var ju en av föregående vinters mindre roliga följetonger, läckor här och var, liksom därav följande tryckförlust, som innebar att systemet kokade över och fick proppskåpet att helt tappa orienteringen och samarbetsviljan. Men precis som SVT drar igång sina programserier igen under hösten, så är även denna långkörare tillbaka.

Jag, hyresvärden och värmesystemet var nog alla lika glada när sommaren dundrade in och vi kunde låta systemet gå i sommardvala. I förra veckan blev jag återigen sugen på att dra igång elementen och ringde och bad dem komma och fixa det, om inte under veckan, så kanske i helgen. När jag kom hem till Pristina igår igen efter två dagar i Kolašin, Montenegro, hade ingenting hänt. "The workers are very tired during Ramazan" förklarade värden, samma förklaring som jag fick höra för precis ett år sedan när min inflyttning försenades flera gånger. De förväntade dygnsvariationerna i veckan som kommer är minus 3 till plus 15, så jag hoppas att jag inte behöver vänta till efter Bajram.

Kommentarer
Postat av: supergirl

hallå där, vad är det för något trevligt litet landsvapen som dykt upp vid rubrikerna?

2008-09-22 @ 23:28:33
Postat av: Daniel

Gissa det du. Så trevligt att någon märker av utvecklingen av den grafiska profilen... :-D

2008-09-24 @ 18:19:32
Postat av: S

Den skarpsynta läsekretsen noterar ALLT, men sparar ibland på kommentarerna. Förvånande nog, med tanke på vilka som läser.

2008-09-25 @ 17:55:03
Postat av: Daniel

Kära läsare, håll ut. Snart kommer ett nytt inlägg. Är lite sugen på att skriva det nu, men jag är redan 2 minuter sen till en eftermiddagsöl, så jag får väl springa iväg istället. (På många bloggar hade denna info räckt till ett - eller två - inlägg)

2008-09-25 @ 18:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0