Happy Bajram!

Idag är det Bajram och Ramazan är slut för den här gången. Jag sitter dock på kontoret - än så länge helt själv med undantag för vakten - men är inte specielt ledsen för det. Jag räknar med att få en hel del gjort idag. Så snart jag slutat blogga förstås. Den FN-tjänsteman eller -kvinna, som har till uppgift att pricka in UN holidays med lokala röda dagar, som Bajram, har inte lyckats speciellt bra iår och både början och slutet av Ramazan blev fel. Officiellt är det alltså torsdag som är ledigt inom FN, så efter några dagars förvirring, bestämdes det att alla fick göra som de själva ville. För kosovarerna är det närmast som julafton och den byter man ju inte bort så lätt, men jag håller fast vid torsdag och tar en klämdag på fredag för att hinna upptäcka Tirana och södra Albanien i fyra dagar.

Men än är det tisdag. Hoppas att alla därute får en lika solig dag som jag har. Och Glad Bajram, förstås!

Kommentarer
Postat av: P

Det verkar nästan som om du har det bra !

2008-09-30 @ 09:58:05
Postat av: Daniel

Jadå. Huvet upp. Fötterna ner.

2008-09-30 @ 11:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0