Wuf wuf wuf!

Glad som en liten hundvalp är jag just nu. Våra kollegor på huvudkontoret i Nairobi har på rekordtid (tre veckor) handlagt och godkänt min ansökan om att få använda min Duty Related Travel/Training Allocation till att åka på World Urban Forum i Nanjing i Kina. WUF börjar först 3 november, men med hjälp av några helgdagar, en UN holiday och lite insparad semester, så får jag en dryg veckas semester i Laos före konferensen. När mitt klimatmässiga fotavtryck ändå blir så stort, så är det lika bra att suga på karamellen lite längre.

Avresedatum är om sex dagar och idag håller jag äntligen flygbiljetten i min hand, därav den stora lyckan. Mitt visumförsedda pass väntas i retur från Kinas ambassad i Belgrad på fredag, så allt ser ut att klaffa. I enlighet med fin FN-tradition är det små tidsmarginaler som gäller. Traditionen bjuder också att man aldrig ska ropa hej förrän man är över bäcken, därför skäller jag lite glatt istället. Wuf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0