Sommar sommar sommar

Skön maj var kort kort i Kosovo. Vi har haft ett par veckor med perfekta sommartemperaturer. Min kollega har klagat på hettan. Jag förstår inte varför. Hon var ju med förra sommaren när det var över 40 i mer än en vecka. Jag har bara älskat det. Balkongdörren på glänt långt in på natten. Nu har det blivit ytterligare lite varmare, men jag har inte tänkt börja gnälla än på tio grader. Jag minns precis hur kallt det var tre månader sedan och klagade jag. Då fanns det en anledning.

Som synes har jag inget vettigt att blogga om. Kanske är det därför det varit så tomt på sistone. Eller för att jag flitigt jobbar på, på mitt kontor uppe i Mitrovica. Där är det svalt och fint. I vintras satt min företrädare med vantar vid datorn, men nu är det toppen och vi vill inte gå ut i den heta solen. Vi försöker få klart en stadsmiljöprojekt som borde varit klart 30 april. Handikappramper och farthinder år folket! Och planerar ett studiebesök för en delegation från Sida och Boverket i nästa vecka.

Nu sitter jag i soffan och funderar på ett finfint sätt att runda av, men ser hur mycket klockan är och bestämmer mig för att göra pinan kort. Spara & publicera. Klick!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0