Schröder-Schräder huis?

image132I förra veckan kunde jag nöjt konstatera att huset som byggs utanför mitt fönster skulle bli vitt vitt och slippa någon av Kosovos alla hiskeliga färgkombinationer. Döm om min förvåning när det nästa morgon var illrött och lika gult. Morgonen därpå hade det ytterligare förvärrats med de blå kuberna. Efter att bilden togs fick dessutom balkongerna en diskret ljusgrön ton.

Den välvilligt inställde kunde intala sig att det är en kreativ nytolkning av Mondriaans eller Rietvelds starka primärfärger i en kosovarisk kontext.

Nu är inte jag välvilligt inställd, utan inser att jag fått stans fulaste hus som utsikt. Men är lika glad för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0