Livet på balkanbalkongen

image140Bloggandet om förra helgens besök kom helt av sig, när Italienminnena trängde sig på, så nu får jag ta igen igen. Bilden på mig Lars Linda-Mari och Andrea anknyter till dagens tema på ett passande sätt. Inför den helgen hade plastmöblerna kommit fram, så att vi kunde ha balkongpremiär i skuggan av tuttifruttihuset. Balkonglådor inköptes i Prizren, liksom jord och blommor och vips så hade Lars fixat till några små arrangemang. (Nu vet vi vad landskapsarkitekter är bra till.)

Idag åt jag lunch på nämnda balkong och fick tag på persilje- och basilikafröer på grönsaksmarknaden, där jag också hittade jordgubbar för 1,70? kilot. Plötsligt inser jag att det finns sidor av Kosovo som inte är så dumma ändå och jag minns varför jag föll för den här lägenheten. Nej, nu ska jag gå och sätta lite fröer, så att det hinner bli något innan säsongen är över.

Kommentarer
Postat av: Malin & Ann

Borde inte inlägget hetat "Livet på balkanbalkongen"?

2008-05-13 @ 22:33:29
Postat av: Daniel

Nu gör det det.

2008-05-19 @ 23:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0