VETËVENDOSJE!

Trots att de flesta kosovoalbaner är så käcka och goa och glada över utvecklingen och tycker att det är helt ok med FN-administrationen eller till och med bra och nödvändigt, så finns det en liten marginell rörelse, som hela tiden motsatt sig UNMIK och som nu propagerar även mot EUs närvaro i Kosovo. Ett tag verkade det som att de skulle anta det föga fantasifulla EUMIK, men det blev som bekant EULEX, fem bokstäver som ses sprejade på husväggar med ett rött kors över. Rent politiskt har jag inte så mycket till övers för Vetëvendosje, men de kampanjar ändå med viss finess!

image108image109

Jo = Nej         Vetëvendosje=Självbestämmande

Kommentarer
Postat av: supergirl

Jag kommer genast son denna eminenta idé som jag gissar kommer ta emot med skepsis och hänvisning till trafiksäkerhet o rikets säkerhet i allmänhet. I min tappning ala guerillas against social housing. grönt = valfrihet alt. allmännytta
rött=ombildning alt. försäljning till privata värdar. grymt, grymt, grymt.
visar dina bilder på nästa bostads politiska möte. tack kosovo. det känns bra att ni numera finns även för oss svenskar!

2008-03-06 @ 23:18:25
Postat av: Daniel

Guerillas against social housings kosovoavdelning är stolta över att kunna bidra med vårt lilla. "Jag är stolt men inte nöjd" som en annan uppblåst statsminister sa. Kanske ska du hitta på ngt mer slagkraftigt att skriva än "ombildning alt. försäljning till privata värdar" om man ska hinna se innan man börnar loss.

2008-03-08 @ 18:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0