Helgens besök: Carl Bildt

Som ni kanske hört, så var Calle förbi Prishtina i helgen. Förutom att vi var och bowlade och gick en promenad i Gërmia, så hann vi förstås en fika på stan, innan han var tvungen att jobba lite. Läs mer om detta in DN.

Calle fick ligga på soffan, men i nästa vecka ska min gästsäng levereras. Det som idag är en väldigt stor walk-in closet ska bli ett gästrum, så nu är det bara att bläddra i almanacka och fundera över vilken vecka man är sugen på att titta förbi.

Dagens stora nyhet är annars att Serbiens premiärminister Kostunica avgår. Även detta skriver DN bättre än jag om.

Kommentarer
Postat av: Esbjörn

E du ende svensk i Prishtina? Det borde finnas ett mindre gäng, så hett som Kosovo är för tillfället. Det är bara lite skumt att du aldrig skriver om dem i din blogg. Hur stor är svenskkolonin, egentligen?

2008-03-08 @ 20:08:46
Postat av: Flyg till Pristina

Hehe du skojar väl? Du träffade aldrig Carl Bildt va?

2008-03-08 @ 20:28:30
URL: http://www.prishtina.se
Postat av: Daniel

Det kanske är 30 eller 50 civila svenskar här. Jag har ingen aning. Jag har inte träffat alla och umgås bara med några. Hur många hundra soldater det är vet jag inte heller, men de märks ju lite när de kör omkring i sina militärfordon med svenska flaggor. Och så är det poliser också. Nu blir det säkert en hel del nya svenskar i och med EULEX.

2008-03-10 @ 17:04:38
Postat av: Flyg Pristina

Hur är läget där nere?

2008-06-04 @ 11:58:00
URL: http://www.kosova.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0