Vansinnet närmar sig för var dag

Just nu är jag lite trött på två saker. Mitt hopplösa flyttbolag, Kungsholms, har nu lyckats med ytterligare ett konststycke i serien av missar och förseningar. Min senaste kontaktperson (av fem hittills) bestämde sig för att sluta utan att säga ett ord till mig och utan att ordna något automatsvar på sin inbox, så mitt brev låg där länge innan jag fick tag på en annan av mina fem kontaktpersoner. Då hör det till saken att han vid vår senaste kontakt bad om ursäkt och förklarade att det berodde på att flera hade slutat. Kunde inte det varit ett lämpligt tillfälle att informera mig om vilka fler som skulle sluta? Nu har de sagt att flyttlasset ska komma om en vecka ungefär, dvs en månad från det datum jag bad de köra hit skräpet. Vem vågar tro att det är sant?

Det andra jag börjar ledsna på är att aldrig få en SIM-kort. Jag erbjöd mig att köpa ett första dagen i Prishtina, men sekreteraren sa att det fixar hon. Efter tre veckor fick jag telefonen och då märkte hon att hon inte hade något SIM-kort och att alla numren på posten nu var slut och det finns bara ett mobilbolag. För två veckor sedan hörde min kollega om en kompis som kunde ge bort ett gammalt och efter två veckors försök att få tag på det, lyckades vi i måndags. Samma dag ringer de från posten och säger att de har två nummer till oss, så jag får inte gå och låsa upp det begagnade SIM-kort jag har. I måndags hann inte vår chaufför hämta kortet. Igår hade killen på posten som har nycklarna till kassaskåpet gått hem med nycklarna efter lunch och kom inte tillbaka. Idag hann inte vår chaufför. Vem vet vad morgondagen har att bjuda? Vem vet vad som väntar när vi väl har telefon och SIM-kort. Kan det vara så att jag inte får börja använda telefonen förrän en speciell person har skrivit på en mobile phone authorisation och att den personen åker på konferens i två dagar?

I ytterligare ett försök att öka interaktiviteten på bloggen, lanserar jag nu en tävling! Vad kommer jag att få först, en fungerande mobiltelefon i handen eller mitt flyttlass i lägenheten? Finfina priser!

Annars är jag mest nöjd över att vara här nere i trygga fina Kosovo. Jag läser nästan dagligen om värdetransportrån och mord hemma i Sverige och nu står järnvägstunneln i Strängnäs i brand efter ett attentat ikväll. Att ni vågar bo i det där landet!

Kommentarer
Postat av: supergirl

Faktiskt tror jag på mobilen.

2007-10-03 @ 22:34:37
Postat av: Niklas

Jag tror också på mobilen. Apropå järnvägstunneln så var det troligtvis min kollegas son och hans kompisar som satte eld på skräp i tunneln. Enligt ryktet så skulle de upp och förstöra saker på Kvitten men där blev de bortkörda. Så de tog det näst bästa, järnvägstunneln. Banverket-Kvitten, skräp som skräp.

2007-10-04 @ 08:12:59
Postat av: Claire

japp! telefonen! och jag kan bekräfta att Sverige blir farligare och farligare, just nu rånarjakt i Sumpan (kan höra polishelikoptern där jag sitter). De stack en moped i brand på vägen också, man väntar bara på självmordsbombare och roadblocks.

2007-10-04 @ 13:01:36
Postat av: Daniel

Om nästa person är smart, gissar den på flyttlasset, eftersom ingen annan gjort det. Jag trodde nog att jag skulle få telefonen idag, men då ville inte sekreteraren ge mobilen och SIM-kortet (som hon hade på sitt rum), utan gav det till högsta chefen, så att hon kunde ge dem till mig (VARFÖR VARFÖR VARFÖR???), men hon satt i möte hela dagen, så det blev inte av.

2007-10-04 @ 22:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0