Plastkasse 1,50 kr

Inte trodde jag att jag skulle sakna betalkassarna på coop, men nu är hela mitt skåp under diskbänken fullt utav tunna fluffiga gratispåsar. Köper man fyra bananer och en flaska vatten, så får man en påse till varje. Fast det är ju trevligt att de packar åt mig. Jaja, vattenflaskan i sig är ju ingen miljösuccé, men hittills har jag återanvänt alla som reservlager med kranvatten i badrummet. När vattnet är avstängt känns det lite slösigt att borsta tänderna och tvätta ansiktet i Evian.

Idag är det mulet och lite regnigt, så jag har varit hemma och skaffat ansiktsbok. Jag tyckte inte att det räckte med mina andra kommunikationskanaler... Nu ska jag läsa ut boken om Kosovo, som jag fick i födelsedagspresent (för nästan sex månader sedan - hoppsan). Tack för finfin present.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0