På av på av på av på av

Jag ska snart sluta gnälla, men igår var det en något hopplös eldag från morgon till kväll, dock med lite el mitt på dagen när jag inte var hemma och en stund på kvällen när jag inte var hemma. Alla undrar ju hur jag har det och det här är så jag har det.

Jag fortsätter att inreda och hade igår bestämt mig för att hitta en cellplastskiva att klä in med tyg och sen nåla upp foton på nära och kära på, så att jag har något mer än min tavla över marknaden i Ljungby på väggarna. Långt borta i de stökigaste industrikvarteren vid järnvägsstationen hittade jag en affär som under stor munterhet sålde två smutsiga frigolitskivor till mig. Vet inte om de tyckte att jag inte passade in i min cityutstyrsel eller vad det var. Nu ska jag bara hitta en fint tyg att klä in dem i. Orange?

På kvällen var jag bäst av sex personer på första rundan bowling, innan jag drabbades av hybris. När jag väl var hemma var vattnet avstängt (obs, inget gnäll - till skillnad från elen så upplever jag det inte som ett problem) så jag märkte inte att jag lämnade kranen på max. När jag vaknade till vid 6.00 i morse hörde jag ett brus från badrummet och då hade jag tömt hela varmvattenberedaren och landets halva reservlager inför vintern. Så vänligt av mig som välmående utlänning att komma hit och slösa lite av deras knappa resurser.

image61image62
Kaffet väntar på sin tur efter frukostäggen               Kvällsmys med stearinljus och grannens bredband

Kommentarer
Postat av: Liv

Men stackars Daniel, jag tycker riktigt synd om dig. Det låter eländigt. Men samtidigt ganska mysigt.. som att bo i en folkabuss :)

Jag kanske får ta o söka det där jobbet du tippsade om. Själv är jag ju allmänt besviken på både konsultandet o storstadslivet

2007-10-29 @ 23:01:45
Postat av: Anna

Haha!! mycket vänligt av dig som utlänning att tömma halva landets bvattenreserv!!! Jag har gjort det själv. Så nöjd man blir över att få gå upp mitt i natten och svabba halav lägenheten efter att inte kunnat så mycket som skölja en grönsak i tre dar innan.

2007-11-15 @ 11:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0