Fjolla

image58Det har ju varit väldigt lite albanskakurs på bloggen på sistone, men eftersom snön låg så vackert på taken i morse, så tänkte jag dela med mig av det viktiga ordet fjolla. Det är ett väldigt populärt namn på frisörsalonger och klädaffärer och är dessutom ett flicknamn. Betyder snöflinga, vilket jag tycker är oerhört vackert, men jag vet inte omdet hade gått hem i Sverige som klädkedja.

Snön på taken i stan smälte bort ganska snabbt under dagen. Jag åkte dock upp till Gërmia för en söndagspromenad. Det tar bara tio minuter med bil, men där var det helt täckt av snö.

image59image60

Kommentarer
Postat av: Niklas

Den där skylten tror jag DN:s Namn och nytt avdelning skulle uppskatta.
Hur mycket snö brukar det bli Kosovo?

2007-10-22 @ 10:01:31
Postat av: Cissi

Hej!
Tänkte bara säga att jag nu äntligen har frigjort lite tid för att läsa din blogg. Jag som inte kan sitta på jobbet och surfa på arbetstid har ett lite för pressat schema för bloggläsning, tyvärr. Men nu ska jag ta ikapp. Jag börjar från början, kommenterar nog lite längs vägen... Kram!!!

2007-10-22 @ 18:09:34
Postat av: Esbjörn

Drog mig till minnes att du läste nån kurs om stadens voider, när jag stötte på följande citat utan närmare källa:

- ... the musicologist and avant-garde composer
Karlheinz Klopweisser, whose interests include "the resonance of silence,"
specifically "German silence, which is of course organic, as opposed to
French silence, which is ornamental."

Följdfrågan är naturligtvis hur visar sig den Kosovoablanska tystanden eller voiden för den delen?

2007-10-24 @ 00:13:15
Postat av: Kinna

Fjolla! Tror det skulle funka pa en lagom hipp kladbutik med 80-tals mode?

Kul att lasa bloggen och trevligt att vi fatt en liten horna med vart palats! Trivs utomordentligt och har denna vecka en hushallerska och en tradgardsmastare pa prov. Overklass???

Kramar Kinna

2007-10-24 @ 03:51:41
Postat av: drenusha

tänk att mina föräldrar ville döpa mig till Fjolla, det var dock innan vi flyttade till Sverige. hade jag fått heta så, så jag nog flyttat ifrån Sverige snarast möjligt så fort jag hade börjat skolan.

2008-06-13 @ 17:39:15
URL: http://drenushaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0