En försmak av vintern

Minusgrader i morse och jag är tacksam över att ha tillgång till rockar, halsdukar och handskar. Det känns som att min smekmånad är över nu. Det har liksom bara blivit bättre och bättre, lägenhet, möbler, internet och flyttlasset, men igår eftermiddag slog KEK till med sitt första strömavbrott sedan jag flyttade in. Jag blev lite sur eftersom jag precis köpt en ny stavmixer, som jag ville prova. Vid midnatt kom nästa avbrott, men bara till 1.00, då jag blev väckt av en sänglampa som lyste mig rätt in i ögonen. Och detta är bara en lätt sunnanvind jämfört med vad som komma skall. Jag bävar lite grand. Kanske inte så lite förresten. Men det är rätt så mysigt att krypa ner under täcket och ligga och läsa med tända stearinljus. Till en början i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0